.

.

.

.
HOT ITEM - Pewangi Kereta / RM1.20 @ RM2 @ RM2.90 / 5ml / whatsapp 0176760983 utk info lanjut

.

.
Bau Pewangi Kereta paling laris!

.

.
Isian semula/Refill Pewangi Kereta/Rumah / 250ml / 40 Jenis bau / Whatsapp utk harga murah

.

.

.

.
Instagram: pewangi7

.

.

.

.
Pewangi Kereta/Rumah - Pandan

.

.
RM1.70

.

.
Pewangi Badan / 2ml / RM1 / Pelbagai jenis wangian & Kasturi Kijang

.

.
Minyak Wangi 100ml

.

.

.

.
RM2

.

.

.

.
Spray 30ml

Apa yang menyebabkan rasa kebas berlaku?

Rasa kebas boleh disebabkan oleh:

1. Masalah urat saraf

Kecederaan pada saraf akibat kemalangan.
Saraf periferi tertekan disebabkan oleh ‘herniated disc‘ atau oleh osteophytes yang terbentuk akibat proses degeneratif. Jangkitan pada saraf periferi  seperti kayap.
Carpel Tunnel Syndrome (saraf median tertekan di kawasan pergelangan tangan). Kerosakan saraf akibat bahan toksik seperti, pengambilan alkohol dan rokok.

2. Gangguan pada saluran darah

Pemakanan tidak sihat, kurang bersenam, serta amalan tidak sihat seperti merokok dan pengambilan alkohol adalah antara punca penyempitan saluran darah
Keadaan ini menyukarkan proses aliran darah keseluruh tubuh Salur darah di hujung kaki yang menyempit akan membuatkan seseorang itu akan berasa kebas, sejuk atau sakit di hujung kaki. Keadaan ini sering terjadi kepada pesakit diabetes, tekanan darah tinggi, kolesterol tinggi dan strok.

3. Lain-lain

Kesan samping ubat, contohnya ubat penyakit tuberculosis seperti isoniazide. Berlakunya kekurangan vitamin dalam badan seperti kekurangan vitamin B12.
Keadaan kebas juga boleh berlaku jika seseorang kekurangan darah, terlalu gemuk, wanita mengalami putus haid dan kadang-kadang orang yang kekurangan kalsium.

Apa saya perlu buat jika sering rasa kebas?

Dalam keadaan biasa, rasa kebas adalah sesuatu yang biasa dan tidak perlu dirisaukan.

Contoh situasi biasa adalah seperti tertindih lengan semasa tidur. Keadaan itu menyebabkan kita merasa kebas disebabkan ketika lengan kita tertindih, urat saraf terganggu sehingga membuatkan aliran darah menjadi sempit.

Begitu juga apabila kita duduk atau bersila terlalu lama, kita akan merasa kebas. Namun demikian, ia akan hilang apabila kita bangun dan bergerak. Kebas seperti itu adalah normal.

Gerakkan anggota badan yang terlibat secara perlahan-lahan dan buat aktiviti regangan untuk melegakan rasa kebas yang dialami.

Tetapi, anda disarankan untuk membuat temujanji berjumpa dengan doktor sekiranya:

Rasa kebas kerap berlaku dan berulang-ulang
Keadaan kebas yang dialami bertambah teruk
Kebas melibatkan kedua-dua bahagian badan
Kebas terjadi apabila anda melakukan aktiviti tertentu dan Rasa kebas hanya pada hujung jari kaki dan tangan
Paling penting, sila berjumpa doktor dengan serta-merta, sekiranya anda berasa kebas dalam keadaan berikut:

Anda baru mengalami kemalangan yang melibatkan bahagian kepala. Anda juga mengalami gejala seperti lemah anggota , susah bertutur, pening dan sakit kepala yang datang secara tiba-tiba dengan teruknya.
Ambil supplemen tambahan sebagai alternatif

Berikut adalah supplemen tambahan yang disyorkan untuk membantu masalah sering rasa kebas:

1. Ostematrix

Kekurangan kalsium antara penyebab gejala kebas kaki dan tangan. OsteMatrix mengandungi kalsium dan magnesium pada nisbah seimbang di mana magnesium penting untuk penyerapan kalsium.

Diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, osteMatrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, zinc, vitamin D dan mangan. Mangan diketahui dapat menurunkan kandungan gula dalam darah.

Ostematrix berkesan untuk membantu proses pengecutan pada otot dan saraf dengan sempurna supaya tekanan darah dapat berjalan dengan lebih lancar.

2. B Complex

Kekurangan vitamin B12 juga antara penyebab gejala kebas kaki dan tangan. B Complex mengandungi kesemua 8 vitamin – B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik dan biotin. B Complex juga menggalakkan sistem saraf yang sihat dan berfungsi.

3. Omega Guard

1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA. Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.
.
4. Vitalea

Vitalea adalah multivitamin lengkap yang mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan tumbuhan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.

5. Vivix

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Ia bertindak sehingga ke peringkat sel dan DNA. Ia membantu masalah saraf dan salur darah yang mungkin berkait rapat dengan masalah kebas-kebas.

.

.