.

.

.

.
HOT ITEM - Pewangi Kereta / RM1.20 @ RM2 @ RM2.90 / 5ml / whatsapp 0176760983 utk info lanjut

.

.
Bau Pewangi Kereta paling laris!

.

.
Isian semula/Refill Pewangi Kereta/Rumah / 250ml / 40 Jenis bau / Whatsapp utk harga murah

.

.

.

.
Instagram: pewangi7

.

.

.

.
Pewangi Kereta/Rumah - Pandan

.

.
RM1.70

.

.
Pewangi Badan / 2ml / RM1 / Pelbagai jenis wangian & Kasturi Kijang

.

.
Minyak Wangi 100ml

.

.

.

.
RM2

.

.

.

.
Spray 30ml


TIPS PENJIMATAN ELEKTRIK

1.  Menggosok baju dalam jumlah yang besar pada sesatu masa kerana seterika memerlukan masa dan kuasa elektnk yang banyak sebelum boIeh digunakan.

2.  Kurangkan jumlah barangan yang diletakkan di dalam peti sejuk. Barang simpanan yang banyak di dalamnya memerlukan tenaga yang banyak untuk menyejukkannya. .

3.  Sekiranya bercuti panjang. kosongkan peti sejuk dan mernatikan suisnya bagi penjimatan tenaga tetapi biarkan pintu peti sejuk sedikit terbuka agar tidak berbau.

4.  Kedudukan peti sejuk di rumah yang paling sesuai ialah di kawasan yang tidak sempit (ada kelegaan) agar udara panas yang dilepaskan peti sejuk boleh berputar. Jika diletakkan di tempat yang sempit. peti sejuk itu akan meninggikan suhu di sekelilingnya dan menyebabkan lebih tenaga diperlukan untuk mengawa! suhu dalaman peti sejuk.

5.  Penyaman udara perlu kerap dibersihkan daripada habuk agar tidak cepat panas dan suhunya ditetapkan pada suhu keseIesaan. lebih kurang 23 atau 24 darjah Celsius dan tidak terlalu rendah suhunya.

6.  Mentol yang menjimatkan tenaga boleh digunakan biarpun kosnya agak mahal. namun Ia menjimatkan tenaga dalam masa jangka panjang.

7.  Didik anak-anak supaya sentiasa menutup lampu atau kipas yang trdak digunakan.

8.  Jangan membiarkan televisyen dalam keadaan rnod standby apabila tidak digunakan. .

9.  Periuk nasi elektrik tidak perlu sentiasa diletakkan dalam keadaan mod warm dan perlu dimatikan suisnya.

10.  Memasak air dalam jumlah yang diperlukan sahaja kerana memasak air dalam jumlah yang banyak bermaksud Iebih banyak tenaga diperlukan untuk memasak dan memanaskannya semula.

11.  Mentol seperti T5 fluorescent tube. compact fluorescent( FL) dan light emiting Erode (LED) boleh digunakan kerana ia menggunakan kuasa elektrik yang sedikit.

.

.