.

.

.

.
HOT ITEM - Pewangi Kereta / RM1.20 @ RM2 @ RM2.90 / 5ml / whatsapp 0176760983 utk info lanjut

.

.
Bau Pewangi Kereta paling laris!

.

.
Isian semula/Refill Pewangi Kereta/Rumah / 250ml / 40 Jenis bau / Whatsapp utk harga murah

.

.

.

.
Instagram: pewangi7

.

.

.

.
Pewangi Kereta/Rumah - Pandan

.

.
RM1.70

.

.
Pewangi Badan / 2ml / RM1 / Pelbagai jenis wangian & Kasturi Kijang

.

.
Minyak Wangi 100ml

.

.

.

.
RM2

.

.

.

.
Spray 30ml

PENIPUAN ONLINE 

Aku cuma nak kongsikan pengalaman aku jela. Sesiapa yang ada menjual barang di online tak kira la FB, lG, Mudah. Caraousel dan sebagainya hati2 dengan scammer yang akan cuba menipu korang dengan keuntungan atas angin. 

Ok ceritanya macam ni. Aku nakjual mesin air dengan harga RM1150 dekat Mudah. Jadi malam hari yang sama ada sorang Mamat ni wasap aku nyatakan yang dia memang berminat nak beli mesin air tu. Soalan biasa buyer akan tanya harga, condition dan warranty. Jadi aku jawab macam biasa tanpa ada sebarang selindung. 

Dan yang paling best Mamat ni terus setuju tanpa banyak tanya. Dia siap minta pos dekat Bangkok sebab dia kerja sana. Mana mungkin kau nak beli barang harga ribu tanpa usul periksa secara fast to fast (wechat sikit). Dia siap minta no akaun dan nama penuh aku untuk transfer duit. Jadi modus operandinya mudah. 

Mamat ni akan cari buyer untuk beli mesin dengan harga yang sama dan gunakan no akaun, nombor tel 8. nama aku untuk orang ketiga bank in kan pada aku. Jadi bila aku tengok duit dah masuk yang mana BUKAN duit Mamat tu, jadi aku tanpa rasa syak wasangka akan terus poskan barang tu pada Mamat tu. 

Jadi dekat sini korang tau yang rugi orang ketiga tu. Jadi orang ketiga akan cari aku sebab no akaun dan no tel aku punya. Peniaga online hati2 dan jangan berurusan dengan orang ketiga. Sebab aku dengar daripada 3 orang kawan aku yang kena scam gunakan orang ketiga. 

Sebagai peniaga jangan cepat TAMAK bila ada orang nak beli barang kita. Selidik betu|2 dan tenang. 0k bereh. Adios.

FB : Muhammad Syahfiq

.

.